söndag 12 december 2010

Mint chocolate cupcakes


Idag har jag börjat lite smått med julbakningen. Jag bakade mint chocolate cupcakes och chocolate crackles. En bra början känns det som i alla fall. Jag håller på att fundera över vad som ska bakas nästa gång och jag har några idéer. Jitterbuggar ska jag fixa, chokladstjärnor, kryddiga Vadköpingsrutor och julstjärnor. Sen får vi se om jag kommer på något mer, det är kul att ha många olika sorter att bjuda på!

När jag gjorde cupcakesen så använde jag det här receptet och tillsatte några droppar peppermintarom. Sen tryckte jag ned en liten bit After Eight i varje form innan jag gräddade cupcakesen. Inte så avancerat alltså, men riktigt gott! Som topping gjorde jag en sats chocolate fudge frosting och om man vill kan man byta ut den mörka chokladen mot en mintchoklad istället.

Imorgon kommer receptet på de andra kakorna jag bakade - chocolate crackles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar