måndag 6 december 2010

Julfunderingar

Det börjar ju dra ihop sig mot jul och jag känner att jag inte riktigt har hängt med i svängarna. Julkänslan har inte infunnit sig ännu, men jag hoppas att lite julgodis kan råda bot på saken! Jag tänkte att jag skulle försöka göra några olika sorter nu i veckan. En klassiker som jag inte klarar mig utan till jul är Marianne-tryfflar! Så fruktansvärt goda - mint och mörk choklad. Jag tänkte göra lite chokladfudge också och sen har jag hittat två nya recept som jag är sugen på att testa: mintkola och hallontryffel. Tur att jag har stor släkt, så vi kan hjälpas åt att äta upp allting!

Sen börjar det ju också vara dags att fundera över vilka kakor som ska bakas och smakas. Jag har bestämt några sorter redan och det är såna kakor som är ett måste i min värld, men det skulle vara kul att prova några nya recept också. Jag ska se vad jag kan hitta på. Det lär nog bli en hel del bilder och recept på julkakor och julgodis framöver, men det är ju rätt logiskt. Det hade nog varit lite mer överraskande om jag körde jultema i maj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar