torsdag 9 december 2010

Ikväll återfinns jag i köket

Nu har jag varit och fyllt på med nödvändigheter till mitt bakskåp. Massor av mörk choklad, mandelmassa, florsocker, marianne och allt däremellan! Ikväll blir det tillverkning av julgodis. Vi får se vad som hinns med, men några sorter hoppas jag att det kan bli. Chokladfudge ska jag i alla fall baka för den går så snabbt att fixa, sen blir det nog även mariannetryffel också. Den är farligt god och brukar gå åt innan man hinner blinka...det är säkrast att gömma undan några stycken så att man inte blir utan!
Jag kikar in lite senare ikväll och visar upp resultaten och eftersom man ska vara snäll så här inför jul så lägger jag även upp recepten. Bäst att hålla sig på god fot med tomten...

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Ser fram emot nya goda julrecept från dig! Speciellt mariannetryffeln lät spännande... ;)

    SvaraRadera