tisdag 21 december 2010

Chokladstjärnor!


Inget är så viktigt som chokladstjärnor! I alla fall när det gäller jultraditioner. Jag klarar mig utan lussekatter, pepparkakor och julgodis men utan chokladstjärnor går jag i strejk! De är egentligen inte så märkvärdiga men det är ändå något speciellt över dessa kakor. Jag vet inte riktigt vad det är och det spelar ingen större roll heller, huvudsaken är att det finns ett gäng att knapra på. Dessa har jag fått av min mamma som bakade lite igår. Ibland har man tur!

De heter ju chokladstjärnor men det ser ju inte direkt ut som stjärnor...det beror nog på att stjärnformen var försvunnen en jul och istället fick den blommiga formen hoppa in och vikariera. Sedan dess har blomformen fått en fast tjänst och stjärnan har pensionerats. Så kan det gå i kakvärlden! Jag ska höra om jag får lägga upp receptet. Det är ju trots allt ett recept som kräver godkännande från högt uppsatta personer inom familjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar