måndag 14 februari 2011

Whipped Cream Cheese Frosting

Denna frosting är en av mina stora favoriter! Den blir alldeles underbart fluffig och lätt i konsistensen och man kan själv välja hur söt man vill ha den. Jag brukar använda den här frostingen till cupcakes som är fyllda med något sötsliskigt, så att det inte blir för mäktigt. En annan bra grej är att den är lättfärgad eftersom den är så vit, så man kan få frostingen i precis den färg man vill ha.

Bli inte alldeles förskräckta när ni läser receptet. Det ska vara bakpulver i grädden! Det är ett tips som jag lärde mig för några år sedan. Bakpulvret gör så att grädden går att vispa riktigt hårt utan att den förvandlas till smör. Hur bra som helst! Och ni behöver inte vara rädda att grädden ska ta smak av bakpulvret, se bara till att inte tappa ned hela burken så ska det nog gå bra.



Whipped Cream Cheese Frosting:

300 g philadelphia
3 dl vispgrädde
en knivsudd bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2-3 dl florsocker

Vispa grädden hårt tillsammans med bakpulvret. Blanda de övriga ingredienserna i en bunke och rör om så att du får en slät smet. Blanda sedan ned philadelphiasmeten i grädden och vispa så att allt blandas ordentligt.

1 kommentar:

  1. haha, jag läste ditt förra inlägg tidigare och blev väldigt nyfiken på den där frostingen, så tack för receptet! Bakpulver i grädde låter som sagt lite mystiskt, men jag litar på dig!
    Ska prova den här frostingen på några chokladcupcakes senare idag, tillsammans med de söta hjärtkakorna vi gjorde tidigare. Tack för att du ger oss en god alla hjärtans dag! :)

    SvaraRadera