fredag 18 februari 2011

Orange Frosting


Jag lovade ju att återkomma med receptet på frostingen jag använde till att fylla mina whoopies, så därför är det väl bäst att jag gör det. Man vill ju inte gärna riskera sin trovärdighet...Nog svamlat, det här inlägget skulle ju handla om frosting!

Det är alltså en frosting med smak av apelsin som funkar precis lika bra till whoopie-fyllning som till cupcakes. Choklad och citrus har ju alltid kommit bra överens så jag kan rekommendera att ni testar att spritsa era chokladcupcakes med denna goda apelsin-frosting. Jag tyckte att frostingen inte blev tillräckligt söt så jag hällde i lite florsocker och det gjorde susen. Det blev genast mer balanserat i smakerna och jag tycker att själva apelsinsmaken framträdde ännu mer. Men man kan naturligtvis utesluta florsockret om man vill. Känn efter, helt enkelt!

Orange Frosting:
150 g philadelphia
50 g vit choklad
skal av 1 apelsin
ev. 1 msk florsocker

Smält den vita chokladen och låt den svalna lite. Vispa philadelphian fluffig och tillsätt chokladen under fortsatt vispning. Riv ned apelsinskalet och tillsätt ev. lite florsocker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar