fredag 1 oktober 2010

Oreo cake pops


Färgglada och sjukt goda cake pops!

En närbild på en av godingarna

Ännu en variant

Nu är det äntligen helg och vad passar då bättre än att belöna sig själv med en smarrig cake pop?! Dessa gjorde jag en kväll i veckan och det är inte många kvar nu...det är kul att de är så populära! Jag tror förresten att jag glömde en punkt i mitt cake pop inlägg som jag skrev häromsistens. Jag tänkte berätta att det går alldeles utmärkt att frysa in sina cake pops efter att de är dekorerade och klara. Om man inte ska äta upp dom direkt så är det faktiskt att föredra att frysa in dom istället för att ställa dom i kylskåpet. Om cake popsen står ett längre tag i kylen så riskerar dom att börja "svettas" och chokladöverdraget kan spricka. Rent smakmässigt blir det ingen skillnad, men utseendet kan bli lite annorlunda. Så nu vet ni det också!

1 kommentar:

  1. Åhh vad bra att man kan frysa in dom :) Hur lån tid brukar det ta för dom att tina sen ? :)

    SvaraRadera