tisdag 5 oktober 2010

Kanelfrosting


Nu är mina kanelbulleinspirerade (vilket långt ord) cupcakes färdiga! Det är vanliga choladcupcakes som jag toppade med en choklad- och kanelfrosting och dekorerade med pärlsocker, för att få rätt feeling. En spännande smakkombination blev det. Jag kan verkligen rekommendera den om man gillar kanel! Jag gjorde en vanlig smörkräm som jag smaksatte med kanel och smält choklad. Här kommer receptet!

Kanelfrosting:

100 g mjukt smör
knappt 4 dl florsocker
1 1/2 tsk kanel
50 g mörk choklad

Vispa smör, florsocker och kanel krämigt. Smält chokladen och häll ned i smörkrämen. Vispa ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Det lät riktigt spännande, måste testas så snart som möjligt!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut att du ska göra! Jag fick höra att det är den godaste frostingen hittills :)

    SvaraRadera