lördag 16 oktober 2010

Saturday Night Cake Pop






Här kommer några bilder på mina senaste cake pops! Som ni kan se så testade jag att göra lite olika former på kakorna. Det blev några vanliga runda, hjärtan, fjärilar och mini cupcakes. Jag blev inspirerad av Bakerella!

Som jag skrev tidigare så använde jag en färdig kakmix den här gången och det blev minst lika bra som med en hembakad kaka. Istället för att bara blanda i philadelphia så gjorde jag en chokladfrosting som jag vände ned. Det blev riktigt gott, lite extra chokladsmak. En sak som jag har glömt att berätta är att om man vill testa att göra olika figurer och former på sina cake pops så blir det bäst att göra degen på en mjuk kaka. Det blir lättare att forma degen som man vill och det blir inte lika kladdigt som med oreos. En annan grej som jag kan tipsa om är att köpa en bit oasis eller skaffa sig en frigloitbit att sticka ned sina cake pops i. Kakorna står väldigt stadigt och riskerar inte att rasa in i varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar