tisdag 21 september 2010

Cake pops - hjärtan



Idag har jag varit ledig så därför har jag passat på att baka en del till min bror som fyller år på torsdag. Han har anlitat mig som bagerska och jag kan inte påstå att jag har några invändningar direkt. Jag bakade några fler havrekakor med kolafyllning eftersom den förra laddningen gick åt rätt snabbt...sen har jag även hunnit med att göra cake pops och arraksbollar. Kan tyckas att jag hade lite dålig fantasi som både gjorde cake pops och arraksbollar eftersom dom är rätt lika utseendemässigt och till konsistensen, men så är inte fallet. Jag hade riktigt bra fantasi om jag får säga det själv. Jag bakade nämligen cake pops av mjuk kaka denna gång och då blev det över en del smulor och istället för att slänga bort det så tyckte jag att det var lika bra att baka vidare.

Jag använde som sagt en mjuk kaka till mina cake pops denna gång. Jag bakade bara en helt vanlig chokladsockerkaka och blandade den med ca 100 gram philadelphia. Orkar man inte baka en kaka från grunden kan man alltid köpa en sockerkaka eller använda en mix. Funkar minst lika bra. Jag testade att göra några hjärtan idag också. Då använde jag en liten liten pepparkaksform och stansade ut små hjärtan. Det blev riktigt tjusigt!

Jag tänkte skriva ett specialinlägg om cake pops lite senare i veckan och berätta lite mer hur man kan göra för att variera smaker och hur man gör chokladen lite mer lättarbetad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar