onsdag 29 september 2010

Osuddig cupcake!



Nu har jag lyckats tjata mig till att få låna en kamera av mina föräldrar tills min kamera börjar samarbeta igen! Så här kommer en mindre suddig bild av gårdagens chokladcupcake med mjölkchokladfrosting. Jag bakade en rejäl laddning med cupcakes igår och frös in de flesta. Det är så smidigt att testa nya fyllningar och frostingar när man slipper ställa sig och baka cupcakesen först. Bara att ta fram ur frysen och dekorera sig less! Hur bra som helst, speciellt eftersom jag ofta vill prova mina idéer nu eller på en gång! Imorgon ska jag försöka svänga ihop någon sorts björnbärsfyllning. Jag tror att det kommer att bli fint att bryta av den söta mjölkchokladfrostingen med en syrlig och fräsch björnbärshistoria. Vi får väl se vad jag kan hitta på, helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. det ser riktigt smaskigt ut!
    Jag har haft så fullt upp att baka de senaste dagarna inför Oskars 30-års kalas, och tack vare dig blir det många nya sorters kakor i år! Har använt dina recept för havre/kola-kakorna, citronfyllning och cupcakes, tårtbotten, choklad-fluff och vaniljfrosting. Tack för all hjälp och att du fortsätter lägga ut mumsiga recept! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gillar mina recept! :) Det är alltid skoj att byta ut några av sina standardvarianter när man bakar inför ett kalas, det är lätt hänt att man kör på samma hela tiden. Hoppas att Oskar blir nöjd! :) Jag lovar att det kommer att komma fler recept med jämna mellanrum!

    SvaraRadera