lördag 16 oktober 2010

Chocolate frosting



Jag kom på att det kanske vore en bra idé att lägga ut receptet på chokladfrostingen jag använde till mina cake pops! Sen kan man ju göra frosting med olika smaker beroende på vilken typ av kaka man vill använda till sina cake pops. Jag kan tänka mig att det kan vara gott att baka en vanlig sockerkaka och blanda med citronfrosting eller så kan man göra en morotskaka och mosa ihop med tillhörande frosting. Det går att variera lite som man vill. Man får helt enkelt testa sig fram!

Chocolate frosting:
100 g philadelphia
2 msk flytande margarin
1 tsk vaniljsocker
4 dl florsocker
1/2 dl kakao

Vispa philadelphia och margarin fluffigt. Tillsätt övriga ingredienser och fortsätt vispa tills det blivit en jämn och slät smet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar