torsdag 28 oktober 2010

After Eight Cupcakes


Nu börjar det närma sig helg, minsann! Jag ska välkomna den med öppna armar! Det känns som att det har varit en ovanligt lång vecka med snö, halka, bränder, trötthet och smärta. Men det tänker jag lämna bakom mig och ta nya friska tag och jag känner att en smarrig cupcake skulle göra susen för själen (och magen). Idag tänkte jag dela med mig av ett recept på en mycket smaskig After Eight Cupcake med fluff som topping! Detta är ett recept utan ägg, så även om man är allergisk kan man njuta av en cupcake eller tre...

After Eight Cupcakes (ca 12 st):
5 dl vetemjöl
3 dl socker
3 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
150 g smör
2 dl mjölk
12 After Eight

Smält smöret och tillsätt mjölken. Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan smör- och mjölkblandningen. Rör om ordentligt. Fyll formarna till 3/4 med smet och tryck sedan ned en After Eight i varje form. Grädda i 200 grader i ca 10-15 minuter. Låt kakorna svalna.

After Eight-fluff:

3 dl vispgrädde
150 g After Eight

Värm grädden i en kastrull på svag värme (får absolut inte koka!) och tillsätt chokladen. Rör om tills chokladen har smält helt. Ställ in chokladgrädden i kylen i minst fem timmar, gärna över natten. Sen är det bara att vispa upp grädden tills den blivit tjock och fluffig. Spritsa på fluffet på cupcakesen och dekorera med vad som finns till hands...

3 kommentarer:

  1. Hej Jenny
    Cupcakes såg jättegoda ut så jag ville prova att göra dem. De är i ugnen nu och gräddas men en sak jag tänkte på va att smeten såg väldigt hård ut. Ska den verkligen vara så? Jag hoppas iallafall de blir lyckade!!
    Mvh
    Fauzia

    SvaraRadera
  2. I wanted tߋ thank you for thіs ɡood read!! Ι absolutely
    loved eνery little bit of it. I have ggot yօu book-marked tο check out new things
    yoou post…

    Feel free tօ visit mʏ site - jinbo.net

    SvaraRadera
  3. No matter what yoս do in the gym if your diet is not corrеct іt is all a waste оf time.
    Βy changing how you lift the weights you
    haѵe a Ԁifferent routine that gives you the result үou wаnt.
    Thiѕ means that prevention mode before reaching the age of 30
    years, should hаve built the strongest possible bone mass.


    Also visit my blog Tսrbulence training pdf (turbulence-training-pdf.blogspot.com)

    SvaraRadera