söndag 31 oktober 2010

Sunday sweets


Chokladcupcakes med bilfluff, täckta med sugarpaste och dekorerade med hemmagjorda kristyrblommor


Här kommer några bilder på vad jag har pysslat med ikväll. Jag blev ju tvungen att baka en liten sats med cupcakes för att jag ville testa att dekorera med mina små kristyrblommor. Det blev ju inte så dumt...Jag tycker alltid att det känns extra kul att bjuda på bakverk när allt är hemmagjort.

Av alla olika sorters fluff jag har gjort tycker jag nog ändå att bilfluffet slår det mesta! Både smaken och konsistensen blir kanon! Riktigt gott att ha till just chokladcupcakes och tillsammans med sugarpaste är det himmelskt gott. Det brukar vara lika uppskattat hos både vuxna och barn. Grundreceptet när man gör fluff är 1 dl vispgrädde till 50 gram choklad eller annat godis men när jag gör bilfluff brukar jag ta 3 dl grädde och knappt 100 gram bilar. Annars tycker jag att fluffet blir alldeles för tjockt i konsistensen, men det kanske är en smaksak. Man får nog testa sig fram till vad man själv tycker blir bäst.

Nej, nu är det dags att leta sig fram till snarklådan. Vi ses en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar