tisdag 12 oktober 2010

Baktankar...

Jag sitter just nu och funderar på vad jag ska baka den här veckan. En ganska trevlig sysselsättning måste jag säga! Tidigare idag tittade jag i mitt bakskåp (vissa har barskåp, jag har bakskåp...) och hittade groteska mängder kokos! Så det måste jag använda till något gott. Jag har kommit fram till att jag ska prova att baka kokosdrömmar. Kokos är gott och drömmar är gott! Det borde väl funka? Jag har även tänkt baka cake pops igen! De är farligt goda och går åt innan man hinner reagera, så det är bäst att fylla på förrådet med några till! Dessutom är det ju helt fantastiskt kul att fundera ut hur man ska dekorera de små godbitarna. Denna gång tänker jag vara lite lat och använda en färdig kakmix till cake popsen, det borde inte bli just någon skillnad i smak och konsistens. Förhoppningsvis! Så ser i alla fall planen för veckan ut. Vi får se om den håller. Ikväll blir det dock ingen bakning, det är ju viktig fotboll på tv! Jag satsar på att kavla upp ärmar och kavla ut deg imorgon istället! Vi ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar