lördag 15 januari 2011

Det är roligt att baka!




Kolla vilken fin bakbok jag har fått av min snälla mor! Den här boken "Det är roligt att baka", som är från ca 1966, har hängt med ända sedan mamma var liten och nu har den äntligen flyttat in i mitt kök. Jag minns att jag älskade denna bok när jag var liten och den användes flitigt av mig under några år. De tidstypiska bilderna är så härliga att titta på och recepten känns fortfarande aktuella. Nu känner jag mig peppad på att leta fram ett gammalt favoritrecept och återuppleva några härliga minnen.

Så vad vill jag egentligen ha sagt med det här? Jo, nämligen att det kan vara en god idé att leta igenom gamla receptböcker hos släktingar och även på loppisar, för man kan göra riktigt fina fynd!

1 kommentar:

  1. Hej Jenny! Fick också denna av min svärmor 🥰 men saknar sidor 🫣 önskar recept på choklad rutor och nöttoppar , solskenskaka 🙏 finns det möjlighet att du kan skicka bild ? Mvh Anette Engholm

    SvaraRadera