söndag 23 januari 2011

Chokladknappar

Den här helgen har varit väldigt lugn och skön för min del. Det har blivit en del läsning och lite bakning. Jag har bakat en sorts kaka som är supertrendig i Usa just nu och som sakta men säkert håller på att ta sig över på den här sidan ån också. I nästa inlägg ska jag berätta mer om denna fantastiska kaka!

Det jag egentligen skulle skriva om just nu, är att jag i går köpte en påse mörka chokladknappar från Odense (jag såg att det även fanns påsar med vit och ljus choklad). Jag har länge tyckt att det har saknats just chokladknappar i butikerna, men nu finns det äntligen! Denna typ av choklad är så enkel att dosera, man slipper hacka och den är lätt att smälta. Men när det gäller lite finare bakverk som innehåller choklad så tycker jag fortfarande att det är värt att kosta på sig en lite dyrare variant med hög kakaohalt.

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken på kakan som kommer, ser fram emot nya spännande recept från dig! :)

    SvaraRadera
  2. kan man hacka chokladknapparna

    SvaraRadera