onsdag 18 maj 2011

Watermelon Cupcakes

Förutom jordgubbar så måste nog vattenmelon vara den smak som jag förknippar mest med sommaren. En riktigt kall och krispig melonbit en varm sommardag tackar jag inte nej till. Jag har länge gått och funderat på hur jag ska bära mig åt för att baka meloncupcakes. Man kan ju inte gärna använda vanlig melon eftersom den i princip bara innehåller vatten. Men förra veckan råkade jag hitta ett paket melonglass på Coop som naturligtvis fick följa med mig hem och flytta in i min frys.

Jag utgick alltså från det här receptet och jag bytte bara ut glassen. Cupcakesen blev kalasgoda och melonsmaken gick inte att ta miste på. Som topping gjorde jag en Swiss Meringue Buttercream som jag färgade grön och för att ha något att dekorera med så gjorde jag några melonbitar i sugarpaste.


2 kommentarer:

  1. Ååhh, det där är verkligen min drömcupcake!! Vattenmelon är ju det godaste som finns, det här måste jag bara prova!
    Har du nåt recept på den där toppingen också?

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Det här är verkligen sommarfeeling på hög nivå :) Jag lägger upp receptet på frostingen senare ikväll, hoppas att du kan hålla dig tills dess :)

    SvaraRadera