onsdag 4 maj 2011

The search is over!

Jag tror att jag, efter många års letande och provbakande, kan ha hittat det perfekta receptet på vaniljcupcakes! Jag har provat sjukt många olika recept och de flesta har väl varit helt okej, men jag har liksom inte fått den där wow-känslan. Det största problemet har varit att jag tycker att saftigheten försvinner för fort och att kakorna brukar kännas lite för torra efter ett tag. Mina chokladcupcakes däremot tycks hålla saftigheten mycket längre och man kan utan problem baka dom några dagar i förväg. Men nu! The search is over (for now). Det här lär definitivt bli mitt nya standardrecept när jag ska baka vaniljcupcakes. Kakorna blev riktigt saftiga och fick fin färg, dessutom smakar dom fantastiskt gott.

Receptet kommer upp lite senare under dagen. Jag hinner inte fixa det nu, men den som väntar på ett gott cupcake-recept...

2 kommentarer:

  1. Oj vad bra! Jag har också provat lite olika recept men inte riktigt fått in någon fullträff. Det är tur vi har dig! :D

    SvaraRadera
  2. Se till att spara det här receptet för jag är övertygad om att du kommer att gilla kakorna :) Jag bakade mina cupcakes i måndags och dom är fortfarande jättesaftiga och goda!

    SvaraRadera