måndag 16 maj 2011

Ett värdefullt recept


Den här tårtan bakade jag i helgen och bjöd min familj på. Det är en punchtårta som är så fantastiskt god att det nästan blir jobbigt. Dessutom är det ett av mina mest värdefulla recept. Min lilla farmor brukade baka den här ljuvliga kakan och varje gång jag äter en bit så tänker jag på henne och får flashbacks från barndomen.

Om ni är sugna på att baka en liknande tårta så är det bara att ställa sig och baka en saftig chokladkaka och dela den på mitten. Sedan behöver man 3 dl vispgrädde och 3 punchflaskor (ni vet chokladgodisarna med punchfyllning). Vispa grädden, skär toppen av godisarna och häll ned punchen. Grovhacka sedan själva chokladen och rör ned i grädden. Ibland brukar jag även hacka lite daim och blanda i. Fyll kakan med en del av punchgrädden och bred ut resten på toppen. Ät och var glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar