lördag 7 maj 2011

En ätlig present



Idag var jag bortbjuden på födelsedagskalas och istället för att köpa en vanlig present så bakade jag några cupcakes istället. Det verkar ha varit en bra present för alla tog slut...

Det blev vaniljcupcakes med blåbärsfyllning och vit chokladfrosting. Dekorationerna är gjorda av sugarpaste. Jag hade svårt att komma på vilken fyllning jag skulle göra, det enda jag visste var att den inte skulle vara för söt i smaken eftersom den vita chokladfrostingen är väldigt söt. Men så hittade jag en burk blåbärssylt och en halv förpackning med philadelphia i kylen. Fyllningen blev riktigt bra. Ibland behöver man inte så många ingredienser för att göra något gott.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag skulle bli om jag fick de här som present! Gud vad gott det låter =D Och dekorationerna är jättefina!

    SvaraRadera