lördag 14 maj 2011

Rainbow Cake Pops


Tidigare i veckan så passade jag på att göra några Cake Pops av överblivna kaksmulor. Ett bra tips förresten - om ni får över en del kaksmulor efter att t.ex. ha gröpt ur några cupcakes så kan ni lägga smulorna i en påse och frysa in. Sedan kan ni bara plocka fram och tina upp när ni är sugna på att baka Cake Pops eller kanske arraksbollar.

Den här gången använde jag mig av överblivna vaniljcupcakes som jag blandade med några skedar lemoncurd samt lite philadelphia. Det blev en väldigt bra kombination. Som ni kan se på bilden så har jag trippeldoppat kakorna i olika typer av choklad. Det är inte särskilt svårt att göra, men det tar lite längre tid bara.

Doppa först hela Cake Popen i mörk choklad och låt stelna. Doppa sedan i en ny färg så att ungefär 2/3 av bollarna täcks med den nya chokladen. Låt stelna igen innan sista doppet. Den här gången så doppas bara 1/3 av Popsen i chokladen. Som sagt, det tar sin lilla tid, men det blir rackarns snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar