måndag 11 april 2011

Mangosalsa med chili

Jag måste ju dela med mig av receptet på mangosalsan också. Den tog verkligen las carnitas till en helt ny nivå. Är man lite känslig för stark mat så bör man välja en annan, mildare chilisort än habanero. Den är verkligen stark! Jag råkade andas lite för djupa andetag när jag hackade den och det brände rejält i halsen. Men jag lyckades låta bli att peta mig i ögat i alla fall. Annars är det något jag alltid brukar lyckas med när jag har chili på fingrarna...


Mangosalsa:
1 mogen mango
1/2 rödlök
Färsk koriander
Limejuice
Habanero (efter eget tycke och smak)
Flingsalt

Finhacka mango, rödlök, koriander och habanero. Smaka av med limejuice och flingsalt. Låt salsan stå i kylen en stund och gotta till sig innan servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar