tisdag 26 april 2011

Chokladbakelser

Jag tog en liten påsk-paus från bloggen men nu är jag tillbaka. Vi har knappt varit hemma under påsken utan vi har flängt runt på olika tillställningar så jag har inte hunnit baka så mcket. Igår fick jag äntligen lite tid över så jag bakade några nya bakelser. Den här gången gjorde jag en variant med choklad.

Jag bakade en chokladrulltårta och stansade ut runda bottnar. Sedan gjorde jag en chokladfrosting som jag använde som fyllning. Kanterna täcktes av marsipan och på toppen spritsade jag lite grädde. Jag gjorde några blommor av sugarpaste som gav bakelserna lite extra piff.



Dark chocolate frosting:

100 g mörk choklad
100 g philadelphia
25 g mjukt smör
25 g florsocker

Smält chokladen. Vispa ihop övriga ingredienser till en jämn smet och tillsätt chokladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar