måndag 18 april 2011

Kladdiga Cookies

Ikväll har jag bakat lite annorlunda cookies. Dom är som en blandning av en cookie och en brownie. Med mycket chokladsmak! Helt underbart goda, nästan lite för goda...Man bakar på egen risk.

Det är ett väldigt enkelt recept - perfekt att ta till när man blir akut fikasugen. Det tog inte mer än 20 minuter innan mina cookies var färdiga.





Kladdiga Choklad-Cookies: ca 20 st
2 ägg
1 3/4 dl råsocker eller strösocker
75 g smör
400 g mörk choklad
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 nypa salt

Vispa ihop ägg och socker i en bunke. Smält smöret och 200 g av den mörka chokladen och rör ned i smeten. Vänd ned mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt. Hacka den resterande chokladen i bitar och rör ner chokladbitarna i smeten. Klicka ut smeten på plåtar med bakplåtspapper och grädda i 200 grader i ca 7 minuter.

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Har alltid tänkt att jag ska gå in här men har aldrig blivit av...men nu du, nu har jag lagt till dig i favoriter =)guuud så duktig du är, allt ser bara supergott ut! hur mykcet har du gått upp nu då, jag skulle nog väga 200kg om jag kunde baka som dig ;)
    Tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du har hittat hit :)
    Jag har faktiskt inte lyckats gå upp i vikt än, men det kanske kommer...dock äter jag inte upp allt själv. Jag brukar få bra hjälp från olika håll :) Folk är inte så svårövertalade när det handlar om fika :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg du har, här ska följas ;) Kakorna ser fantastiska ut, men som du säger - riktigt farliga! Blir nog till att prova dem imorgon *längtar redan*

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Vad kul att du tycker om min blogg :) Jag är övertygad om att du kommer att gilla kakorna, dom är helt fantastiska! Lycka till med bakningen :)

    SvaraRadera
  5. Bakade dem idag och skrev om det på min blogg! Tack så mycket för receptet - som tack har jag länkat till dig på min sida =D

    SvaraRadera
  6. Vad tyckte du om kakorna? Gillar man choklad (och vem gör inte det) så blir man nog inte besviken :)
    Tack för att du länkade till mig! Det var snällt :)

    SvaraRadera
  7. super! jag hade inte tillrackligt med mork choklad sa jag la till cote d'ore ( belgisk mjolkchoklad med hassel notter) det blev toppen for notterna ar hela oh det blev 'crunchigt"!
    tack

    SvaraRadera
  8. sorry stavade el COTE D'OR ar det sa klart.

    SvaraRadera