tisdag 15 mars 2011

Mateus

Jag måste bara visa mina nya tallrikar som jag hämtade ut igår. Visst är dom fina? De kommer från Mateus. Jag har gått och suktat efter dessa tallrikar i flera år och i julas fick jag ett presentkort. Då började beslutsångesten. Det finns hur många fina modeller som helst att välja mellan och när jag väl hade bestämt mig för modellen så gällde det ju att välja färg också. Ett angenämt problem måste jag säga. Jag valde ljusrosa och grått och jag känner mig supernöjd! Dock saknas det några tallrikar. Jag väntar på tre släta assietter i grått. Jag hoppas att dom kommer snart. Det känns kul att äntligen ha börjat samla på denna serie och jag är övertygad om att vi kommer att ha det trevligt tillsammans, jag och mina tallrikar.



4 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg :) är inne och hämtar inspiration till helgens bakbestyr men tror mainsann att jag redan ikväll ska baka något gott till gubbarna på jobbet nu när jag fick så mycket fina tips av dig. Tack!
    Mateus är fantastiskt, har också samlat på mig av det gråa och rosa - great minds think alike ;) Ett nästan måste i kollektionen är deras fina kanna, en ostronskål att lägga upp de goda bakverken på och de enormt fina stora temuggarna så att man kan sitta och njuta länge.
    Tack för titten och ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina snälla ord! Nu blev jag nyfiken på vilket recept du bestämde dig för att prova :) Hoppas att du blev nöjd med resultatet hur som helst.

    Kul att du också samlar på Mateus! Och ditt färgval kan man ju inte klaga på heller :)

    SvaraRadera
  3. ja matteus har mycket fint, jag hade turen att köpa in 8 gröna tallrikar på en loppis för flera år sedan, en var lite ful så jag protesterade och sa att jag inte ville betala 30 kr för den. VA sa hon i butiken, det är ju för allihopa, OK tyckte jag =9

    SvaraRadera
  4. Vilket kap! 30 kr för åtta tallrikar låter ju ganska överkomligt :)

    SvaraRadera