onsdag 9 mars 2011

Kladdiga chokladmuffins



Här kommer några bilder på mitt senaste tillskott till frysen. Jag blev akut chokladsugen ganska sent igårkväll, så jag kände inte för att stå och finlira i köket. Därför blev det några snabbakade chokladmuffins. Stora och goda. Jag blandade ned grovhackad mjölkchoklad i smeten och när jag tog ut kakorna ur ugnen så lät jag en bit choklad smälta på toppen. Mitt chokladbehov blev definitivt tillgodosett!

Kladdiga chokladmuffins: ca 12 st
100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g choklad av valfri sort

Smält smöret och låt svalna lite. Vispa ägg och socker vitt och fluffigt. Blanda de torra ingredienserna och vänd ned i smeten tillsammans med smöret. Grovhacka chokladen och blanda ned. Häll upp i formar och grädda i 200 grader i ca 15 minuter.

2 kommentarer:

  1. hej! vilken fin blogg du har! och du är verkligen jätte duktig! vilka söta cupcakes :)
    blev ju sugen på massor nu ;) jag ska själv baka till mitt kalas så jag fick en del tips härifrån ^^

    kanske kan höra med dig också ifall du vet någon bra hemsida som säljer spritspåsar? =)

    ilenna_nilsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Nu ligger bilden ute som jag lånade av dig!

    Tack,
    Fina Frun

    SvaraRadera