tisdag 9 november 2010

Vit Chokladfrosting Part II

God kväll!
Nu är jag här igen och denna gång tänkte jag bjuda på en ny variant av vit chokladfrosting. Mycket enkel, men ack så smarrig! En sak som jag verkligen gillar när det handlar om frosting är att det är så lätt att testa sig fram och hitta nya favoriter. Man använder antingen smör eller philadelphia som grund och sedan kan man gå lös med sånt man hittar och tycker om (dock ej falukorv. Det blir så svårt att få frostingen jämn och fin...) Jag skyller min allmänna knasighet på att jag börjar bli övertrött. Det är nog bäst att jag skriver ut receptet nu innan jag spårar ur igen!

White Chocolate Frosting:
200 g vit choklad
3 dl vispgrädde
50 g philadelphia

Finhacka chokladen. Häll grädden i en kastrull och hetta upp (får ej koka!). Häll sedan grädden över chokladen och rör om tills den har smält. Ställ in in kylskåpet några timmar, gärna över natten. Vispa upp och tillsätt philadelphian under fortsatt vispning. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar