söndag 5 juni 2011

Lördagens Cupcakes

Den här helgen har jag ägnat mig åt en hel del bakning. Som jag tidigare nämnde så fyller min far år om några dagar och jag tänkte samla pluspoäng genom att baka lite födelsedagsfika till honom. Han gillar hårda kakor och framförallt bondkakor så jag har självklart bakat ett gäng sådana. Sen har jag även bakat kolakakor och mini-macarons. Det som återstår är Cake Balls och en tårta, men det får bli ett senare bekymmer för nu tänker jag göra absolut ingenting en stund.

Igårkväll tyckte jag att vi förtjänade någon sorts efterrätt och den här gången fick det bli cupcakes med vanilj- och hallonsmak. Dom var väldigt goda och smakade som minitårtor. Det är vaniljcupcakes med vaniljfyllning och Whipped Cream Cheese Frosting med hallonsmak. Strösslet på toppen är från Dr Oetkers sommarströsselmix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar