torsdag 9 juni 2011

A tractor and another tractor

Här kommer några bilder på traktorn som jag gjorde till min pappas tårta. Jag hade egentligen tänkt göra en annan modell, en bandgrävare eftersom det skulle bli enklare, men jag ändrade mig och gjorde en med hjul istället. Varför göra det lätt för sig...?

Det tog ett tag att bli färdig, men det var kul att hålla på. Resultatet blev väl ganska okej, men p.g.a en bråkig sugarpaste blev det inte riktigt som jag hade tänkt. Jag använde Dr Oetkers sockerpasta som jag köpte på Ica och den var verkligen inte gjord för att göra figurer med, trots att det stod på förpackningen att den skulle funka. Alldeles för kladdig och tung och det tog väldigt lång tid innan den började stelna. Däremot var det inget fel på smaken och jag tror säkert att den är riktigt bra till att täcka tårtor med, men som sagt, använd den inte till att göra figurer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar