måndag 12 december 2011

Cake Pops med polkagris

Innan jag delar med mig av det här receptet måste jag utfärda en liten varning: Dessa Cake Pops är farligt goda och kan vara beroendeframkallande! Okej, nu har jag i alla fall varnat er så bakandet sker på egen risk. Tänk att man kan baka sådana här fantastiskt goda kakor med så få ingredienser. Det enda som behövs är Oreokakor, polkagrisar, philadelphia och mörk choklad.


Oreo Cake Pops med polkagris: ca 15 st
1 paket Oreo
3/4 dl krossade polkagrisar
ca 100 g philadelphia
200 g mörk choklad

ev. kakpinnar

Mixa Oreokakorna fint och blanda med polkagriskrosset (spara lite till dekorering). Tillsätt lite philadelphia i taget tills du fått en fast smet. Rulla till bollar och ställ in i frysen i minst 15 minuter. Smält den mörka chokladen och doppa bollarna. Strö över lite krossade polkagrisar innan chokladen har stelnat.

4 kommentarer:

  1. oh va gott det lät.. tack för tipset! lägger till dig i bloglovin!

    Gå gärna in och kolla min blogg idag jag har gjort rocky road cupcakes. De blev jättegoda! www.mammahjarta.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Det är nästan farligt gott :) Jag gjorde också rocky road cupcakes för ett tag sen. Visst är dom goda?! Kul att du har lagt till mig i bloglovin, jag hoppas att du kan hitta nåt recept att testa :)

    SvaraRadera