måndag 10 januari 2011

My name is Cupcake


Igår kände jag helt plötsligt att det var alldeles för längesen jag åt en cupcake! Som tur var gick det att åtgärda ganska snabbt. Som vanligt hade jag några stycken chokladcupcakes i frysen som jag tog fram och tinade. Jag vispade ihop en white chocolate frosting som jag färgade lila och dekorerade med lite färgat socker. Jag har skrivit ut receptet på white chocolate frosting förut, men jag kan göra det igen så slipper ni leta. Det är ett hemsk avancerat recept må ni tro! Ojojoj, inget man gör i en handvändning direkt...

White chocolate frosting:
100 g philadelphiaost
100 g vit choklad

Smält den vita chokladen och låt svala en stund. Vispa philadelphian krämig och blanda sedan i chokladen. Klart! För att frostingen ska bli lite enklare att spritsa kan man ställa in den i kylen några minuter så att den hårdnar en aning.

4 kommentarer:

  1. Åh vad gott det såg ut!! Jag tror bestämt att jag också har några chokladcupcakes i frysen... fikat fixat! :D

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt gott också :) Man bör alltid ha ett gäng på lut i frysen som man kan plocka fram när man blir sugen! Det går ju så snabbt att fixa en frosting också!

    SvaraRadera
  3. Jag använde det här receptet till själva cupcakesen http://jennyskakor.blogspot.se/2010/11/recept-pa-chokladcupcakes.html

    SvaraRadera