onsdag 2 juni 2010

Cake pops

Jag har länge varit sugen på att baka cake pops, sedan jag läst om det i flera olika bakbloggar, men det såg ut att vara så krångligt att jag aldrig riktigt tagit tag i projektet. Men ikväll däremot hittade jag ett riktigt snabbt och enkelt recept med Oreokakor som grund - kan det bli bättre? Cake pops är små kakor som man trär på pinnar och doppar i choklad och sedan dekorerar. Perfekt att ha på t.ex. barnkalas, men jag skulle tro att de går hem på alla sorters kalas eftersom att man kan anpassa utseendet på kakorna som man vill. Hur som helst, de var jätteroliga att baka och det som tog lite tid var egentligen bara själva dekoreringen. Jag kommer absolut att baka cake pops igen, troligtvis redan nästa vecka. Det här var egentligen bara en provbakning för att testa hur det går till, nästa gång blir det allvar...


3 kommentarer:

  1. Det såg jättegott ut! Skulle nog passa bra till barnkalas i sommar, kanske du kan dela med dig av recept när du hittat det bästa? (skulle ju kunna googla, men du är ju så duktig på att hitta de bästa kombinationerna!)

    SvaraRadera
  2. Men så duktig du är Jenny! Jättefina!

    SvaraRadera
  3. Tack Annelie! De är jättegoda också :) Ni får komma förbi och fika någon dag när ni har vägarna förbi.

    SvaraRadera