lördag 29 september 2012

Pannacotta med daimcrunch

Roy Fares kan verkligen det här med fantastiska recept! Igår testade jag hans recept på chokladpannacotta med daimcrunch och det var en 10-poängare. Snabbt, enkelt och sjukt gott. Daimcrunchet utgjorde en perfekt kontrast till den mjuka och krämiga pannacottan. Tur för mig att det blev en stor sats, för då har jag något att kalasa på ikväll också!



Pannacotta: 6 portioner
1 1/2 gelatinblad
250 g mjölkchoklad
5 dl vispgrädde
1/2 dl strösocker

Garnering
1 dubbeldaim
2 dl lättvispad grädde
kakao att pudra över

Lägg gelatinbladen i kallt vatten. Hacka chokladen och lägg i en skål. Koka upp grädde och socker och häll över chokladen. Tillsätt gelatinbladen och mixa med en mixer till en slät smet. Häll upp i serveringsglas och låt stå i kylen i minst 3 timmar. Garnera med grovhackad daim, lättvispad grädde och pudra sist över lite kakao.

7 kommentarer:

  1. Kan bara instämma angående Roy Fares... och din pannacotta ser ljuvligt god ut!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Den var helt oemotståndligt god :)

    SvaraRadera
  3. Ska faktiskt själv ta och göra detta i morgon.blev sugen så fort ja såg roy göra detta.

    SvaraRadera
  4. Jag kan verkligen rekommendera det här receptet! En av mina vänner sa att det var den godaste efterrätten han hade ätit! Ett rätt så bra betyg kan jag tycka ;)

    SvaraRadera
  5. har köpt hem gelatinblad så den här ska ja prova .. snart! //Anna

    SvaraRadera
  6. Det tycker jag verkligen! Du lär inte bli besviken :)

    SvaraRadera
  7. Hej Jenny
    Vill bara säga att pannacottan blev supergod på nyår.Alla tyckte om daim pannacottan. Gjorde den istället för tårtan.
    Mycket väll omtyckt.

    Hälsningar Isabella...

    SvaraRadera