tisdag 11 september 2012

Hallon- och blåbärspaj

För ett tag sen så invigde jag mina nya pajformar. Visst är dom söta? Inköpa på Åhléns för 29:- st. Dagen till ära så svängde jag ihop en hallon- och blåbärspaj. Jag har ju varit så flitig och plockat bären själv och då smakar det dessutom extra gott! Det är en variant på en smulpaj som jag piffade upp med lite kokos och havregryn. Snabbt, enkelt och gott - en mycket bra ekvation!


Hallon- och blåbärspaj: 4 portionspajer eller 1 stor
300-400 g hallon och blåbär
75 g kallt smör
1 dl rörsocker
1/2 dl kokos
1/2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
2 msk potatismjöl

Smörj pajformerna. Blanda smör, socker, kokos, havregryn och vetemjöl till en smuldeg. Fördela bären i formarna och pudra över lite potatismjöl. Strö smulorna över och grädda på 200 grader i ca 20-25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar