torsdag 22 juli 2010

Chocolate raspberry cupcakes





Jag vet inte varför, men jag får ofta mina bak-ryck ganska sent på kvällen. Ikväll satte jag igång med bakningen närmare 21.30 och det tar ju sin lilla tid när man ska göra frosting och dekorera, så jag blev just klar. Dagens smak blev choklad och hallon. En riktigt härlig smakkombination - det syrliga från hallonen gifter sig perfekt med den söta chokladen! Jag bakade en vanlig chokladcupcake och lade ned ett stort hallon i varje kaka. Som topping gjorde jag en mjölkchokladmousse och sedan gjorde jag ett lock av sugarpaste och dekorerade sedan kakorna med blommor och fjärilar (också av sugarpaste). Sist men inte minst spritsade jag en bård runt kakan med en rosa kristyr.

Jag kanske borde klargöra att jag inte själv äter upp alla cupcakes jag bakar, utan jag brukar bjuda bort de allra flesta. Men inte alla. Nån belöning måste jag ju få för allt slit i köket...

1 kommentar:

  1. Tack för de jättegoda bakverken, hallon och choklad helt i min smak, hur goda som helst.
    Eva

    SvaraRadera