lördag 14 juli 2012

Marshmallow Buttercream

Smörkrämen som jag använde när jag spacklade mina senaste tårtor är helt fantastisk! Det krävs lite jobb för att få till den men det är helt klart värt lite ansträngning. Några saker att tänka på: använd osaltat smör och se till att vispa smöret länge, länge. Tillsätt en ingrediens i taget och vispa på låg hastighet hela tiden.

Marshmallow Buttercream:
250 g osaltat smör
1 dl florsocker
1/2 burk marshmallowfluff
2-3 msk vispgrädde
2-3 msk vaniljsocker
ev. smakessens

Vispa smöret i ca 15 minuter.
Tillsätt florsocker och vispa 5 minuter.
Tillsätt fluffet och vispa 5 minuter.
Tillsätt grädden och vispa 5 minuter till.
Tillsätt vaniljsockret och vispa så att allt blandas.

4 kommentarer:

  1. Det är var nog den godaste smörkrämen jag någonsin gjort, mums! Det tog ett tag med vispningen, men det var det helt klart värt!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul! :) Den är ju helt fantastisk! Vad använde du den till?

    SvaraRadera
  3. Jag använde den till att spackla Sannas födelsedagstårta. Den bestod förresten av din "lika-delar" botten (3 bottnar i olika färger), dumlefluff och glasscreme. Mycket uppskattat bland gästerna! Jag får återigen tacka för alla goda recept i den här bloggen! :)

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig att tårtan blev en succé :) Jättekul att du gillar mina recept! :)

    SvaraRadera